Blijft ontwikkelen en wel voor jou!
Bij binnenkomst in Rijsbergen is het een gezellige drukte in de presentatieruimte bij Daemen ICT. De beslissing is gevallen. De nieuwe huisstijl is bekend, een nieuw begin of het bekrachtigen van een transitieperiode? “Met deze huisstijl stralen we echt uit, wie we zijn en waar we voor staan.” Sylvia Ligterink en Richard Daemen leggen uit waarom de nieuwe look & feel essentieel is. “Het gaat veel verder dan een nieuw kleurtje in het logo en nieuwe bestickering op de auto’s. Deze verandering in onze uitstraling laat zien waar we de afgelopen drie jaar- of liever gezegd 25 jaar!- al mee bezig zijn. En ja, dat is belangrijk om aan onze relaties te vertellen. Niet alleen dat de nieuwe huisstijl kleuren oranje met zwart zijn, maar juist het waarom.”
Terug naar de basis
“We zijn eigenlijk teruggegaan naar de basis en hebben Daemen ICT opnieuw neergezet. Voor onze klanten verandert er niets. Ja, onze aanpak is nog persoonlijker geworden! Onze huisstijl sloot niet meer aan bij onze organisatie. Er is de afgelopen jaren veel gebeurd binnen ons bedrijf. De ICT-branche is altijd in beweging, dus we hebben nooit stilgestaan. Maar we hebben zelf intern een enorme ontwikkeling doorgemaakt. Ons dagelijks werk bestaat meer en meer uit het adviseren van onze klanten. Of het nu over ICT, veiligheid of telefonie gaat. We zijn een partner waar niet alleen vraagstukken neergelegd worden. We zijn veel pro-actiever geworden, we adviseren over de nieuwe ontwikkelingen, we denken mee en bieden oplossingen op maat. Waar in onze branche alles steeds meer gedigitaliseerd is, zijn wij persoonlijker geworden.”
Voor jou
“Natuurlijk kunnen we op afstand de helpdeskfunctie uitoefenen. En we kunnen regelmatig zelfs de problemen al aan zien komen. Een telefoontje, een aanpassing via de server en alles loopt weer op rolletjes. Wij kiezen ervoor om juist wél langs te komen! En wees niet bang, dat is echt niet iedere week! Als er een calamiteit is, lossen we die snel en vakkundig op. Gewoon zoals iedereen van ons gewend is. Maar we komen wel met regelmaat op bezoek. En bij voorkeur spreken we dan niet alleen onze opdrachtgever, maar juist de gebruikers. Want de telefoniste, of binnendienstmedewerker, weten precies waar zij behoefte aan hebben met online telefonie. En de buitendienst kan exact aangeven of de systemen voldoende en goed toegankelijk zijn.”
Aanvullend
“Een groot deel van onze klanten heeft geen eigen IT-afdeling, daar zorgen we dat naar behoefte alle IT-werkzaamheden ingevuld worden. We merken dat we ook steeds vaker ter ondersteuning van een IT’er of IT-afdeling gevraagd worden om mee te kijken, of onze visie te geven. Juist omdat er zoveel is veranderd, blijft het belangrijk om alle opties mee te nemen. Wij zijn gewend om vanuit een helicopterview advies te geven en zijn continu op de hoogte van alle nieuwe ontwikkelingen in de ICT. Juist met dit inzicht en onze ervaring kunnen we een goed advies op maat uitbrengen. Ook de veranderende wetgeving heeft gevolgen voor je organisatie, samen kijken we wat past.”
Vooruitstrevend
Richard licht toe: “Deze manier van werken wordt bij onze klanten als heel positief ervaren. Het hele team voelt zich ook goed bij die persoonlijke aanpak. We zijn geen multinational, maar we merken dat we wel het verschil kunnen maken en daar word ik en wij allemaal, heel blij van. We bestaan dit jaar 25 jaar, ik ben er trots op dat we nog steeds met zo veel passie onze klanten kunnen helpen. Ik ben dol op gadgets en nieuwe technologieën. Het geeft mij nog steeds een kick als we met een nieuwe ontwikkeling één van onze relaties vooruit kunnen helpen in hun bedrijfsvoering.”
Veilig online werken met total security pakket
“Zo zijn we ook altijd bezig met het optimaliseren van security. Want je wil toch dat alle medewerkers altijd en overal veilig kunnen werken? En tevens voldoen aan de nieuwe AVG en GPDR wetgeving Daemen ICT heeft hiervoor één totaaloplossing. Makkelijk en eenvoudig voor een vast bedrag per maand.”
25 jaar
“Een mijlpaal, die 25 jaar. Natuurlijk laten we de kans om dat te vieren, niet voorbijgaan. Op 10 november organiseren we een feestelijke bijeenkomst om al onze relaties te bedanken. Dan zullen we ook onze nieuwe website lanceren.”